Nowa strategia Polskich deweloperów. Rośnie sprzedaż najtańszych mieszkań

Okazuje się, że zwiększona sprzedaż na rynku mieszkań nie jest przypadkowa. Deweloperzy, aby podciągnąć sprzedaż koncentrują się na najniższej półce cenowej.

małe mieszkanie

flickr.com | styvshade

Nowa oferta tańsza niż rok temu

Według raportu firmy Emmerson Realty dotyczących pięciu dużych miast: Gdańska, Poznania, Wrocławia, Krakowa oraz Warszawy pokazuje, że ceny mieszkań które pojawiły się w tym roku w ofercie deweloperów są niższe niż w przypadku mieszkań które są już na rynku. Wynika to z nowej strategii firm deweloperskich które stawiają na sektor mieszkań z najniższej półki cenowej. Okazuje się najlepsze wzięcie i najszybsze tempo sprzedaży mają niewielkie mieszkania, które są atrakcyjnie zlokalizowane ale mają rozsądną cenę za metr kwadratowy. Takie mieszkania schodzą na przysłowiowym pniu i potrafią zniknąć z oferty sprzedaży w ciągu dnia.

Wyniki raportu nie pozostawiają złudzeń

Jak wynika z raportu firmy Emmerson Realty grupa mieszkania których cena plasowała się poniżej 6000zł za metr kwadratowy była jedyną w której odnotowano wyższy odsetek nowych ofert w stosunku do tych na rynku. Okazało się, że aż 44 procent oferty firm deweloperskich która pojawiła się na rynku w ciągu ostatnich miesięcy jest poniżej 6 tyś złoty za metr kwadratowy. Okazuje się, że podobnie rzecz się dzieję w pozostałej części nowej oferty. Wszystkie mieszkania których cena była wyższa od 6 tysięcy za metr odnotowały znaczący spadek cen w porównaniu do roku ubiegłego.

Drogie lokale to podwyższone ryzyko

Okazuje się, że strategia sprzedaży przez deweloperów mieszkań z najniższego sektora cenowego jest spowodowana sytuacja gospodarczą. Według ich opinii łatwiej sprzedać tanie mieszkanie niż budować drogie lokale które mają dłuższy czas poszukiwania nabywców. Okazuje się, że na spadek cen na rynku mieszkań miał również wpływ spadek ceny gruntów, wykonawstwa a także niższych kosztów realizacji inwestycji.

Dodaj komentarz