Inwestycje w ramach Mieszkanie+ nie bedą posiadały garaży

Program rządowy Mieszkanie+, który ma się stać zamiennikiem wygasającego dofinansowania Mieszkanie dla Młodych, bardzo wyraźnie rusza do przodu. Na chwilę obecną prowadzone są już dwie inwestycje, w których deweloperzy wybudują nieruchomości dające łącznie 444 nowe mieszkania. Nieruchomości pojawią się w Jarocinie oraz w Białej Podlaskiej, oferując odpowiednio 258 i 186 mieszkań. Co bardzo ciekawe, pojawiają się zapewnienia, że inwestycja w Białej Podlaskie jest na bardzo zaawansowanym etapie. Jeśli pogoda pozwoli to pierwsze mieszkania mają być oddane nawet pod koniec obecnego roku, a najpóźniej w pierwszym kwartale roku 2018.

Nieruchomości bez garaży podziemnych

Budowane właśnie nieruchomości nie będą jednak tak do końca spełniały aktualnych standardów. Chodzi tutaj o garaże podziemne, których z całą pewnością w nowych budynkach się nie uświadczy. Tłumaczone jest to faktem ogromnego koszty wykonania podziemnego garażu. Według informacji dodanie tego elementu podniosłoby koszt całej inwestycji o 20-30%, co oznaczałoby oczywiście konieczność podniesienia czynszu za wynajem. Celem rządu jest stworzenie bardzo tanich mieszkań na wynajem, które będą dostępne dla mniej zamożnej części społeczeństwa. Jednocześnie jednak pojawiają się zapewnienia, że w miarę możliwości związanych z lokalną gospodarką przestrzenną, dookoła nowych budynków tworzone będą standardowe miejsca parkingowe dla mieszkańców.

Infrastruktura dookoła inwestycji Mieszkanie+

Powstawanie nowych mieszkań budzi jednak pewne obawy samych gmin, na których terenie inwestycje mają się pojawić. Tanie budowanie oznacza tutaj bowiem przede wszystkim działki na peryferiach większych miast, czego świetnym przykładem jest właśnie Jarocin. Gminy obawiają się, że nowi mieszkańcy szybko będą żądali od gminy wybudowania nowych dróg, podciągnięcia komunikacji miejskiej czy stworzenie placówek edukacyjnych bądź przychodni. BGKN, zajmujący się finansową obsługą programu podaje, że inwestycje mogą dotyczyć także wybudowania infrastruktury drogowej, ale znów podniosłoby to czynsz, przez co raczej gminy nie mają co liczyć na sensowne rozwiązanie problemu.

Dodaj komentarz